מגזין שבירו

כיצד לשמור על ריהוט גן בחורף?

כיצד לשמור על ריהוט גן בחורף?

רוב האנשים משקיעים בעיצוב החצר או המרפסת לא מעט כסף, מחשבה וזמן ועושים הכל על מנת ליפות את חללי החוץ הללו ולהעניק להם מראה מרהיב ומסוגנן. לכן, השאיפה היא שרהיטים אלו יחזיקו כמה שיותר, ובמיוחד, שיעברו את החורף בשלום. ככה תעשו זאת.

אין ספק כי במדינה כמו שלנו החורף הוא ברכה, הרי אנו מצפים בכיליון עיניים לימות הגשם, אבל אותם הגשמים, כמו גם פגעי מזג אוויר אחרים, עלולים לפגוע בריהוט הגן. ריהוט גן עשוי מחומרי גלם שונים, חלקם עמידים יותר חלקם עמידים פחות ואם אנו רוצים שאותו הריהוט ישמש אותנו למשך שנים רבות, עלינו לעשות מעשה.
אין זה סוד שעונת הגשמים יכולה לגרום לנזקים כמו עובש, כתמים, חלודה או בלאי, תלוי בחומר הגלם ממנו מיוצר הריהוט. לכן הדבר הכי חשוב הוא לבחור ריהוט גן העשוי מחומרי גלם איכותיים ועמידים שמתאימים לשהייה בחוץ. כמובן שניתן למרוח אותם בחומרים שונים כדי לחזק את עמידותם.
דאלאס
כיצד מגנים על הרהיטים מפני עובש?
כל חומר גלם ראוי להתייחסות משלו אך עובש מהווה בעיה בפני עצמה. לכן חשוב שהרהיטים לא ימצאו באזורים לחים ורטובים אלא בסביבה כמה שיותר יבשה, וזאת על מנת למנוע היווצרות של עובש. כאשר מדובר על ריהוט מעץ, הוא דורש שיוף ומריחת לכה מיוחדת המונעת פגעים ובלאי. השמן שומר על העץ שלא ייסדק, הוא מגן מפני חרקים, תולעים, טחב, עובש והופעת פטריות ושומר על הרהיטים כמו חדשים.

היכן מאחסנים?

אז כמובן שחשוב לטפל בריהוט הגן אבל לא פחות חשוב לדעת היכן לאחסן אותו. מומלץ להגן על הרהיטים מפני מי הגשמים ומפני לכלוך ולמצוא כיסוי המתאים להם, שכן אם לא עושים זאת, הריהוט היקר עלול להיהרס. אם רוכשים כיסוי, כדאי לרכוש כיסוי איכותי, כזה העשוי מבד נושם להגנה אופטימאלית על הרהיטים. אם כלל לא עושים שימוש בריהוט הגן בימות החורף, כדאי לאחסן אותו במחסן מוגן וגם אז, לכסות אותו ולאטום אותו בכמה שכבות של ניילון.

שמירה על ריהוט הגן לפי חומר הגלם

  • ריהוט גן מעץ אפשר למרוח על ריהוט מעץ את אותו החומר המיועד למשטחי דקים. אך קודם יש להסיר את כל השומנים שהצטברו על העץ ולשטוף אותו. שמן זה לא מתקלף אלא נספג בתוך העץ ושומר על הרהיט כחדש.
  • רהיטים ממתכת – ריהוט גן אל חלד כשמו כן הוא, לא מחליד. עם זאת, מתכת רגילה כן דורשת תחזוקה לאורך השנים ויש לצבוע אותה אחת לתקופה. עוד טרם הצביעה יש להסיר את החלודה כאשר ניתן למצוא צבע לברזל שעמיד בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים.
  • רהיטים מאלומיניום מכיוון שאלומיניום הינו חומר גלם עמיד מאוד, הוא כמעט ואינו דורש תחזוקה מרובה. ההמלצה היא לנגב אותו במטלית לחה אחת לתקופה כדי להסיר אבק שהצטבר.ריהוט למרפסת - מערכת ישיבה מנצסטר תלת

    תחזוקה נכונה תשמור על הרהיטים, גם בחורף

כאשר מדובר על ריהוט גן איכותי העשוי ממיטב חומרי הגלם, סביר כי הוא מתוכנן ומעוצב מחומרים איכותיים ולכן הוא יגלה כושר שרידות גם בתנאים של מזג אוויר חורפי ואפילו ברוחות ובקור קיצוני. יחד עם זאת, בעזרת תחזוקה נכונה ואחסון רהיטים שאינם באזור מקורה, ניתן להבטיח כי הם יעברו את החורף בשלום וילוו אתכם לשנים רבות נוספות בהחלט.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים