מגזין שבירו

לקראת הקיץ חייבים להצטייד בריהוט גן

לקראת הקיץ חייבים להצטייד בריהוט גן
הקיץ ממשמש ובא וכל מי שיש לו בית פרטי עם גינה, מעדיף לבלות את שעות הפנאי שלו בחצר הבית. אך ללא ריהוט גן מתאים, הגינה לא תהיה מושלמת. לכן ובמיוחד לקראת הקיץ, זה הזמן להתחדש בפרטי ריהוט חוץ.
בימים עברו המבחר של ריהוט גן היה מצומצם למדיי וכלל שולחן וכיסאות פלסטיק פשוטים למראה. אולם בשנים האחרונות כל ענף ריהוט הגן השתנה ללא היכר וישנו מגוון רחב של רהיטים המיועדים במיוחד לגינה ועשויים מחומרי גלם שונים. גם טווחי המחירים משתנים וכל אחד יכול לבחור רהיטי גן על פי התקציב הכספי העומד לרשותו.
עוד בטרם בוחרים את הריהוט, חישבו היטב מאילו חומרי גלם אתם רוצים שהם יהיו עשויים, ישנם כמה וכמה כאלה, לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו.
כמו כן עליכם לחשוב איזה ריהוט מתאים לכם והאם אתם זקוקים לסט שלם או רק לכמה פריטים כמו שולחן וכיסאות?

שיקולים לבחירה

כל אחד בוחר על פי צרכיו הוא ודרישותיו. אנשים אשר נוהגים על דרך קבע לארח הרבה אורחים, מומלץ, במיוחד לקראת הקיץ בו נעים לארח בחוץ, לרכוש סט שלם הכולל שולחן גדול ממדים ומספר כיסאות שיספיקו לכל האורחים. לזוגות ללא ילדים אשר אוהבים לבלות בגינה, מומלץ לרכוש סט קטן, כלומר שולחן קטן יותר עם שני כיסאות וכיום, אף ניתן לשלב ספה בגינה. יש לשים דגש רב לחומרי הגלם מהם עשויים רהיטי הגן. מכיוון שמדובר על רהיטים הנמצאים מחוץ לבית ותחת כיפת השמיים, רצוי שהם יהיו עמידים וחזקים וישמשו אתכם למשך שנים מרובות. על רהיטים אלו להיות עמידים בפני תנאי מזג אוויר שונים, בין אם מדובר על חום קיצוני או בין אם מדובר על ימים קרים יותר וגשומים.

מגוון רב של רהיטי גן

משנה לשנה נדמה כי הבחירה בריהוט גן איננה נעשית יותר קלה מכיוון שמוצעים רהיטים במגוון סגנונות ועיצובים, חלקם עשויים מראטן, חלקם מאלומיניום וחלקם מעץ. כמו כן ניתן אף למצוא רהיטים מעוצבים מפלסטיק. כיום ניתן גם לרכוש שולחנות העשויים מזכוכית מחוסמת החזקה פי כמה וכמה מזכוכית רגילה, בעלת מקדם בטיחות גבוה והיא תשמש אתכם למשך שנים רבות. כדאי מאוד גם לבחור ריהוט הממוסגר במסגרת מאלומיניום, חומר גלם זה מגן על הרהיטים. למי שהחליט לקראת הקיץ לרכוש דווקא ספות או כורסאות, יש לוודא קודם כל שהריפוד יהיה עשוי מחומר מעכב בעירה ושהבדים יכללו מסנני קרינה ויהיו פשוטים לניקוי.

טיפים לרוכשים ריהוט בעונת הקיץ

כאשר רוכשים ריהוט גן בקיץ יש לשמור עליו ולתחזק אותו, הרי בכל זאת אין מדובר על ספות הממוקמות בחללים סגורים, כאשר לכל עונה התחזוקה שהיא דורשת. אם בחרתם ריהוט גן עשוי מעץ למשל, יש לשמן אותו כל כמה חודשים, עניין זה תקף במיוחד לרהיטים המוצבים באזורים החשופים לאורה של השמש. ריהוט עשוי ראטן, לא מומלץ למקם באזור חשוף לשמש אלא באזור מוצל שכן רהיטי ראטן עלולים להיפגם בתנאי חום. אם בוחרים ריהוט ממתכת יש לתת עדיפות לרהיטים העשויים מאלומיניום, זהו חומר גלם חזק מאין כמותו שאיננו נוטה להחליד.

מה האפשרויות שעומדות לרשותכם?

ישנם כמה חומרי גלם עיקריים מהן עשויים רהיטי גן, כך שאם אתם מתלבטים אילו לקנות, הנה כמה נקודות שיעזרו לכם להגיע להחלטה.
  • ראטן – מדובר על סוגים שונים של עצי דקל המיובאים מאסיה, אוסטרליה ואפריקה. ריהוט ראטן בעל מראה דומיננטי וניתן למצוא מגוון סוגים של רהיטי ראטן בגדלים שונים, ביניהם פינות ישיבה, מיטות שיזוף ועוד. כיום יש גם ראטן סינטטי הנחשב למאוד עמיד.
  • אלומיניום – זהו חומר גלם עמיד וחזק מאוד, מתכת אשר איננה נוטה להחליד. האלומיניום מתאים לתנאי מזג האוויר השוררים בארץ וניתן למצוא מגוון סוגי ריהוט גן עשוי מאלומיניום בעיצובים שונים ואטרקטיביים.
  • עץ – עץ הוא אחד מחומרי הגלם הפופולריים ביותר ומתאים לכל גינה. אם אתם מעוניינים בפחות תחזוקה, כיום ישנם בנמצא סוגי עץ עמידים במיוחד מהם ניתן לבחור וכך לזכות לעמידות גבוהה יותר.
בסופו של דבר המטרה היא לבחור ריהוט גן שלא רק שיהיה פרקטי ועשוי ממיטב חומרי הגלם, אלא גם ריהוט מעוצב בסגנון שובה עין. אין ספק שבעזרת ריהוט גן ניתן לעצב גינה שנעים לשהות ולבלות בה בימות הקיץ.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים