מגזין שבירו

היום יותר מתמיד מומלץ דשא סינטטי

היום יותר מתמיד מומלץ דשא סינטטי
רבים וטובים חולמים על בית פרטי עם גינה משלהם, הרי מראה מרבדי הדשא הירוקים הוא מרהיב עין. אולם, כאשר מדובר על דשא טבעי, הטיפול בו מצריך לא מעט השקעה, זמן ומשאבים לכן יש לחשוב על חלופה בדוגמת דשא סינטטי.
אין זה סוד שהטיפול בדשא טבעי איננו עניין של מה בכך - יש לדאוג לתחזוקה שוטפת (רבים מעדיפים לשכור את שירותיהם של גננים מקצועיים), הגינה חייבת לשדר מראה רענן, היא אמורה להיות ירוקה ולא דהויה ומן הסתם, הצמחים צריכים ללבלב ולפרוח.
אז לאחר שעיצבתם לעצמכם גינה לתפארת, חישבו לעומק, האם באמת אתם מוכנים להשקעה הרבה? מדובר על השקיה, דישון, כיסוח של הדשא, עבודות גיזום, ניקוי ועוד, ולא לכל אחד יש די ויותר זמן להשקיע כה הרבה מאמצים בטיפוח גינת ביתו.

מדוע מומלץ להשתמש בדשא סינטטי?

אז אם ביצעתם את החישובים שלכם ומצאתם שאין לכם זמן או סבלנות לטפל בגינה, דשא סינטטי הוא הפתרון האולטימטיבי. דשא מלאכותי, סינטטי דומה במראהו לדבר האמיתי, הוא איננו דורש תחזוקה כמו דשא טבעי, הוא ירוק עד למשך כל ימות השנה, אין צורך להשקות אותו ולנפח את חשבון המים, מה שהופך אותו למוצר אקולוגי. גם אין צורך בתחזוקה, כיסוח עשבים שוטים ועדיין המראה המתקבל הוא של גינה טבעית לכל דבר ועניין ולא רק, אלא שהגינה תיראה מטופחת כל העת מבלי מאמצים מיותרים.

כדאיות רכישת דשא סינטטי

דשא סינטטי הוא פתרון נוח לכל מי שרוצה ליהנות מגינה מטופחת בחצר ביתו. קל מאוד להתקין אותו והוא ישמש את בעלי הבית למשך שנים מרובות. כאשר מדובר על דשא איכותי, הוא יכול להחזיק מעמד כעשר שנים. הדשא נראה רענן וירוק לאורך כל ימות השנה, הוא איננו מצהיב בימות הקיץ וכמובן, הוא איננו דורש מים, כך שמדובר גם על חיסכון משמעותי.

איך בוחרים את הדשא?

ישנן חברות רבות בתחום עיצוב גינות המתמחות בדשא סינטטי וניתן למצוא אותן על נקלה ברשת האינטרנט. באתרים הללו ניתן גם לאתר מידע חשוב ומועיל בנושא. כדאי מאוד במקביל לבדוק כמה חברות ולערוך סקר שוק משלכם. המחיר איננו כולל רק את עלות הדשא אלא גם את מחיר ההתקנה שלרוב איננו זול. בעלי העסקים המשווקים דשא סינטטי מעוניינים לבטל את המכסים על ייבוא הדשא ויש להם סיבות טובות לכך. בסך הכל מדובר על מוצר אקולוגי שיכול לסייע רבות למשבר המים השורר בישראל. כדאי מאוד לבחור חברה אשר שמה הולך לפניה בתחום, אולי להקשיב להמלצות של חברים ומכרים שזה לא מכבר התקינו דשא סינטטי בביתם ויש לוודא שהמתקינים הינם מורשים. לפני רכישת הדשא רצוי לבדוק את מידת הרכות שלו כיוון שישנם כמה סוגים של דשא סינטטי ברמת צפיפות משתנה, ככל שהדשא רך יותר, הוא יהיה דומה לדבר האמיתי.

סוגי דשא סינטטי

אפשר למצוא סוגים רבים של דשא סינטטי, כמו אלו הבאים -
  • דשא למבנים ציבוריים – רשויות רבות הבינו שמשתלם להן יותר להתקין דשא סינטטי בגינות ובפארקים ציבוריים, בצורה זו הרשויות חוסכות רבות בעלויות המים.
  • דשא סינטטי ייעודי לבתי מלון – כך הנהלת המלון יכולה לחסוך בכוח אדם, בהוצאות על מים, האורחים ייהנו מדשא ירוק עד למשך כל ימות השנה ולכן זה כה משתלם.
  • דשא סינטטי למגרשי ספורט – יותר ויותר ענפי ספורט מעדיפים לעבור לדשא סינטטי כמשטח האולטימטיבי לפעילות ספורטיבית, מדובר על דשא בעל יעילות גבוהה וכמובן, גם כאן, ניכר חיסכון רב בהוצאות מים.
  • דשא סינטטי לבריכות שחייה ולגינות בתים פרטיים – כיום ניתן למצוא סוגי דשא שונים, בעלויות משתנות, בעלי דרגת צפיפות שונה כך שכל אחד ואחד יוכל למצוא את הדשא המתאים לו ביותר.
לדשא סינטטי ישנם יתרונות רבים וכדי שאלו ישרתו אתכם על הצד הטוב ביותר, יש להיוועץ בחברה מקצועית אשר תוכל להתאים את סוג הדשא לצרכים המשתנים שלכם. ולאחר שעיצבתם את הגינה עם דשא ירוק ויפה, עכשיו זה הזמן לבחור ריהוט גן שישלים את המראה של הגינה החדשה שלכם.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים