מגזין שבירו

מטבח? לא רק בבית! מטבחי גינה בוחרים בתבונה

מטבח? לא רק בבית! מטבחי גינה בוחרים בתבונה
הקיץ בארץ הוא ארוך ושטוף שמש. אבל גם בשיאה של תקופת החורף אנו מתברכים בלא מעט ימים נעימים, שבהם כיף ונעים לשבת בחוץ, בגינה. הגינה יכולה לשמש לא רק כאזור נוי, אירוח או מנוחה עם כוס משקה קר או כוס קפה משובח.
בזכות קיומם של מטבחי גינה מצוינים, אפשר להשתמש בגינה לפונקציות נוספות כמו אירוח, ארוחה משפחתית, להכנת אוכל ולצליית בשר.

סוגי מטבחי חוץ

כדי לבחור מטבח גינה בתבונה, יש להכיר בראש ובראשונה את סוגי המטבחים האפשריים. ראשית, יש מטבחים שיתאימו לגינות קטנות. משטח העבודה יהיה בהתאם והעיצוב יהיה מינימליסטי, ויש גם מטבחים גדולים יותר. המטבחים הגדולים יהיו מאובזרים יותר, משטח העבודה יהיה ארוך ויהיה מקום רב יותר לשטחי אחסון, לארונות, לארובה ועוד. כמו כן יש מטבחי חוץ ישרים, ויש שבנויים באופן מתוחכם יותר, למשל בתוספת של זוויות. מטבח בצורת האות "כ" או בצורת האות "ר". סקירת ההיצע אצל המשווקים המובילים מעלה שיש גם אפשרויות נוספות, כגון מטבחים שבמרכזם אי, בדומה למטבחי היוקרה הביתיים שאנו מכירים.

מטבח שימושי

לצורך בחירה בתבונה חשוב להתייחס לא רק לאפשרויות ולעיצובים השונים של מטבחי החוץ. חשוב לא פחות להבין מהם השימושים האפשריים ובאיזה אופן אתם מתכוונים להשתמש במטבח שלכם. יש כאלה שמעוניינים להשתמש במטבח החוץ בעונת הקיץ בלבד. יש כאלה שעבורם השימוש הצפוי יהיה לאורך כל השנה, ובמקרה הזה כדאי גם להשקיע יותר. יש כאלה שמתכוונים לבשל בחוץ לעיתים קרובות, ואילו עבור אחרים מדובר בפעולה שתיעשה לעיתים רחוקות. עוד נקודות למחשבה: כמה אנשים תרצו לארח בגינה שלכם? ומה אופי האירוח שאתם אוהבים? כאשר המטבח חשוף לקרני השמש גם בעונת החורף, כדאי לשלב פתרון והגנה גם מפני השמש וגם מפני הגשם. לעונת הקיץ, אפשר לשלב פרגולה או לכל הפחות שמשייה גדולה. מתכוונים לבשל בערב? התקינו אמצעי תאורה טובים שמותאמים למטבח. חשוב מאוד שהמידות של המטבח יהיו בהתאם לשימוש הצפוי, בהתאם למבנה הגינה שלכם וכמובן לפי גודלה. יש לוודא שהמתקינים לוקחים מידות מדויקות וכן שתקבלו הדמיה חזותית לפני ההתקנה. המלצה נוספת - יש לקחת בחשבון אלמנטים נוספים שקיימים או שמתוכננים לגינה. חשוב שיתקיים דיאלוג עיצובי בין המטבח לפרגולה, בין המטבח לאופי העיצוב של הבית ושל המרפסת הסמוכה.

עמידות – זה שם המשחק

כדי לבחור היטב את מטבח החוץ שלכם שימו לב גם לחומרי הגלם. חשוב שהם יהיו ממיטב חומרי הגלם, ויהיו בעלי עמידות מיטבית. אפשר למשל למצוא מטבחי חוץ שבהם משלבים שיש, אבני קוריאן או נירוסטה. לשיפור העמידות של המטבח וגם למטרות אסתטיות מומלץ לחפות אותו. ארונות מעץ מלא, אח מעוצבת, גריל גז איכותי או גריל פחמים, כיור גדול מאיכות טובה – כל אלה ישלימו את חוויית הבישול והאירוח בגינה שלכם.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים