מגזין שבירו

מי אמר שאי אפשר לעצב מרפסת השמש ?

מי אמר שאי אפשר לעצב מרפסת השמש ?
בין אם יש לכם מרפסת שמש קטנה ובין אם גדולה, לפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם להפיק את המיטב מהחלל ולהפוך את מרפסת לשימושית, אך גם לכמה שיותר מעוצבת ויפה.
באזורים עירוניים מרפסת שמש או פטיו הם סוג של ברכה. מדובר במקום בו אפשר לארח, לשבת בחוץ ביום שמש נעים ולהעביר זמן איכות לבד או עם בני המשפחה. עם זאת כדי שהחלל יענה על צרכים אלו ועוד, יש לעצב אותו בחוכמה. כיצד עושים זאת? מדובר באמנות, אולם עם קצת ניסיון והכוונה כל אחד יכול להגיע לבחירות הנכונות, כאלו "שיעשו את העבודה".

הגודל: כן קובע

אם עד כה חייתם באשליה שהגודל אינו משחק תפקיד, הרי שהמציאות שונה בתכלית.
גודל המרפסת העומד לרשותכם הוא קריטי ויש לעצב אותו בהתאם לכללים הנכונים. כאשר עומדת לרשותכם מרפסת שמש גדולה, הרי שאין כלל בעיה, תוכלו לשלב בה איזה ריהוט שרק תרצו ובלבד שימלא את החלל.
לרשותכם מגוון רחב של אפשרויות החל פינות ישיבה נוחות ומרווחות, דרך פינות אוכל מודרניות ועד ערסל ומרבצים. מתי הבעיה עולה? כאשר המרפסת אותה עליכם לעצב קטנה. או אז כל המוסיף גורע ועליכם לבחור את הרהיטים בקפידה. כאן הטיפים שלנו נכנסים לתמונה:
  1. פתוח, סגור, פתוח – אם אתם אוהבים לארח באפשרותכם לרכוש פינת אוכל נפתחת. זקוקים ליותר כיסאות? וודאו כי ניתן להערים את הכיסאות אותם את בוחרים זה על זה וכך לאפסן אותם בצד כאשר הם אינם נמצאים בשימוש.
  2. זקוקים למרחב? ישנן מגוון גדול של פינות ישיבה פינתיות ומרווחות, אשר למרות הדעה הרווחת, אינן תופסות מקום אלא להיפך, מנצלות טוב יותר את החלל הקטן ומאפשרות יותר מקומות ישיבה.
  3. לא חייבים מסיבי – שימו לב שהבחירות שלכם אכן מתאימות לחלל. ישנו מגוון גדול של מערכות ישיבה זוגיות או קלילות שאינן תופסות מקום רב, אלו יכולות להתאים במיוחד למרפסת שמש קטנה.

איך מצלים על המרפסת? (אזהרת ספוילר: שמשייה)

אז נכון פרגולה היא חלום וגם סוכך יכול להוות פתרון. אולם שני אלו לא תמיד יהיו הבחירות הנכונות למרפסת שמש. ומדוע? פרגולה היא מבנה מאוד מסיבי ולו עמודי תמיכה. בחלל קטן עמודים אלו תופסים מקום רב, מקום אותו יכולתם להקצות לצמחים או רהיטים. כיום ישנם סוגים שונים של סוככים, אולם מדובר בפתרון אשר אינו מתאים לכל אחד, מה גם שלא פעם פתרון זה פחות עמיד במזג אוויר קיצוני. בשני המקרים: מדובר בפתרונות קבע אשר לא פעם אינם נותנים מענה בשעות השמש החמות דווקא בשל העובדה שהם מקובעים ולא ניתן לכוון אותם. על כן שמשיית צד חזקה וגדולה היא פתרון מעולה להצללת מרפסת שמש. מלבד העובדה שישנם סוגים שונים של שמשיות או גזיבו לגינה בשלל דגמים ובסדרי גודל שונים, את השמשייה ניתן לסגור ולפתוח בעת הצורך, להזיז אותה בהתאם למיקום השמש וליהנות מפתרון מעוצב אשר מוסיף מעט אקזוטיות לכל חלל וחלל.

איך מתגברים על המבחר? בעזרת תכנון

ישנו מגוון רחב של ריהוט למרפסת ועל הבחירות להיות מושפעות מסוגיות רבות ביניהן גם גודל החלל, זה נכון. אולם מלבד הגודל יש לשים דגש גם על הסגנון ולוודא כי החלל החיצוני יתכתב עם החלל הפנימי ויתאים לקו העיצובי השולט בבית כולו. יתרה מכך, יש לשים דגש גם על הפן השימושי וכדי לבחור נכון יש להבין למה אתם מייעדים את החלל: האם לאירוח? האם לשעות הפנאי? האם ברצונכם ליהנות ממקום בו אפשר לרבוץ? או מקום לאכול בו ארוחת ערב יחדיו? נסכם ונאמר כי השאלות הנכונות הן שיסייעו לכם להגיע לבחירות הנכונות ולעצב את מרפסת השמש באופן מושלם. מזמינים אתכם להגיע אל אחד מסניפינו -בני ברק או ראשל"צ - שבירו ריהוט גן וליהנות ממגוון רחב, יוקרתי ואיכותי של ריהוט גן ומרפסת, תוך התאמה אישית ע"י נציגינו.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים