מגזין שבירו

סוגי דקים לגינה

סוגי דקים לגינה
אחד האלמנטים העיצוביים המרשימים ביותר בכל גינה וחצר הוא דק העץ. עם זאת שילוב דק בגינה הוא אינו עניין של מה בכך ושאלות כמו: איזה סוגי דק לבחור? היכן יורכב הדק? איזה תשתית יש להכין? וכיצד תתבצע ההרכבה? שבות ועולות. לכן נדרש ידע וניסיון של אנשי מקצוע מומחים בתחום.
כמו כן בשוק ישנם סוגים שונים של דקים לגינה מהם ניתן לבחור וכדי לבחור נכון, בהתאם לתוואי השטח, לעומס שעל הדק לשאת ולרמת עמידותו, נדרשת היכרות מעמיקה עם התחום.

אילו סוגי דקים קיימים לגינה?

בעזרת התקנת דק ניתן ליהנות מאווירה פסטורלית בחצר, להגדיר אזור אירוח וישיבה וליהנות מאלמנט דקורטיבי, שימושי ומרהיב. כיום ישנם סוגים שונים של דקים המתאימים לתנאי חוץ, ביניהם אלו הבאים:
  • דק איפאה – מבין כל הדקים דק זה נחשב כסמל סטאטוס ליוקרה ואיכות והדבר בא לכדי ביטוי גם בעלות. על פי רוב לסוג זה אין עיניים והקורות מגיעות במרקם חלק ואחיד. הוא ידוע כעמיד במיוחד בתנאי חוץ וכאשר ההתקנה נכונה הוא לא יגלה רגישות מרובה למזיקים, ללחות או למזג האוויר.
  • דק אורן – לעומת קודמו דק אורן נחשב להרבה יותר זול ולכן מבוקש. יחד עם זאת עם המחיר הזול לא פעם מגיעים גם חסרונות כגון שרף, או חוסר עמידות לחום הישראלי כתוצאה מכך שהאורן הוא עץ רך. חשוב לציין כי בעזרת התחזוקה הנכונה והטיפול המתאים ניתן להאריך את חייו של דק אורן במידה משמעותית.
  • דק קומארו – סוג נוסף של דק הוא דק קומארו אשר לוחותיו חזקים ומגיעים מדרום אמריקה. בדומה לאיפאה, גם הלוחות של דק קומארו מגיעים במרקם חלק וללא עיניים וצבעם יותר כהה מדקים אחרים. למרות המראה היפה, חשוב לוודא כי הלוחות עברו ייבוש בתנור על מנת לעמוד בתנאי מזג האוויר הארצישראליים.
  • דק במבוק – סוג דק נוסף אשר הפך לפופולרי הוא דק במבוק. בניגוד לעצים אקזוטיים אחרים הוא אינו דורש תחזוקה רבה מדי והטיפול בו יחסית פשוט. בהשוואה לסוגים אחרים, דק במבוק נחשב לידידותי לסביבה, הוא אינו מתעוות ואינו דורש שיוף או ליטוש אלא רק ניקיון ושימון.
  • דק טיק – דק טיק מגיע מבורמה ומזוהה עם איכות ויוקרה. מלבד מראהו המרשים יש לו תכונות אשר הופכות אותו לפופולרי בגינות רבות ביניהן עמידותו הגבוהה לתנאי אקלים קשים ולחות. כמו כן הוא עמיד בפני מליחות ולכן נעשה בו שימוש רב בסביבות ימיות. על מנת לשמור על מראהו לאורך השנים הוא דורש תחזוקה שוטפת הכוללת צביעה ושימון.

הבחירות הנכונות הן אלו שעושות את ההבדל

אין זה סוד שבחירת סוג הדק יכולה להשפיע על מראה החצר (בעיקר אם החצר מכילה ריהוט גן מעץ בלבד) כמו גם על מידת השימושיות שלה ולכן אין לעשות זאת כלאחר יד אלא להשקיע מחשבה ולתכנן את הנראות העתידית של החלל. כמובן שחשוב לראות את התמונה הגדולה ומלבד לדק, יש להתייחס לכל הפרטים הקטנים אשר ישלימו את העיצוב וישפיעו על מידת הפונקציונליות של הדק, על האווירה ועל העיצוב. ומבין כל הדברים עליהם יש לשים דגש על ריהוט גן אשר תופס מקום מרכזי ולכן מומלץ ורצוי להתייעץ עם מומחים בעת רכישת הריהוט, אודות שילוב נכון של המוצרים בהתאם לסוג הדק והרושם אותו שואפים להשיג.
בשבירו ריהוט גן אנו כאן עבורכם. הצוות המקצועי שלנו תמיד זמין להתאים עבורכם ריהוט גן עבור כל דק בו תבחרו. אנו בשבירו לא רק מוכרים ריהוט גן אלא מציעים לכם מטריית שירותים רחבה אשר שמה את הצרכים שלכם במרכז ומספקת מענה מלא לכל מטרה, בקשה או דרישה.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים