מגזין שבירו

עיצוב גינות גג ומרפסות ריהוט חוץ

עיצוב גינות גג ומרפסות ריהוט חוץ

עיצוב גינות גג ומרפסות

קיים שוני רב בין גינות קרקע לגינות גג ומרפסות, לא רק בגלל העובדה שלא מדובר בגינה ללא אדמה, אלא מפני שמדובר באזורים בעלי תנאי שטח ומזג אוויר שונים. לפיכך, מעצבי גינות ואדריכלי נוף מתכננים את עיצוב הגינה בהתאם למשתנים השונים הנוגעים לגינות אלה.
יש לבצע תכנון בהתאם לסוג גינת הגג והמרפסת – האם מדובר במרפסת שמש בעלת חשיפה רבה לקרני השמש? האם מדובר במרפסת גדולה או קטנה? באיזה גובה הגינה הממוקמת? בהתאם לפרמטרים האלו יש לתכנן את כל המערך הדקורטיבי של הגינה.
מערכת ישיבה דגם קאזה- שבירו ריהוט גן
מערכת ישיבה קאזה התאמה לגינה או למרפסת

צמחייה

הצמחייה בגינת הגג והמרפסת צריכה להתאים לתנאי מזג האוויר הייחודים לאזור זה. המרפסת חשופה לשמש, גשמים ורוחות. כמו כן הגינה הפתוחה חשופה גם למעופפים, חרקים ומזיקים אחרים ולכן יש להשתמש בצמחים בעלי עמידות גבוהה לתנאים אלו. חשוב גם להקפיד להשתמש בצמחים ופרחים שאינם מלכלכים את רצפת הגינה.
מערכת ישיבה למרפסת - טולדו
עיצוב גינה תוך התחשבות בצמחייה

השקיה ודישון

בגינות ובמרפסות יש לדשן את הצמחייה באופן קבוע. כמו כן, יש לבצע תכנון של מערכת השקיה ונקודת ניקוז בפינה של גינת המרפסת והגג. זאת, על מנת שהגינה שעיצבנו לא תהפוך לבריכה ומקום שלא נעים לשהות בו.

ריהוט גן

יש להשתמש ברהיטי גן המתאימים לשטח הגינה במרפסת ובגג – אם זה שימוש באדניות, כדים, עציצים ומכלים מיוחדים בעלי איטום וניקוז. מנגד, בעלי גינות המעוניינים לשוות לגינה מראה "אותנטי" הדומה לגינת הקרקע, יכולים לרצף את הגינה ברצפת דק או בדשא סינטטי. ניתן לרהט את גינת המרפסת והגג שלנו במגוון ריהוט גן: כסאות נדנדה, ערסלים פינות זולה מיוחדות, פינות זולה, ערסלים, פרגולות, גזיבו לגינה, ואף מיטות שיזוף ושמשיות במידה ומדובר במרפסת שמש. תפקידו של מעצב הגינה הוא להתאים גם את ריהוט הגן לשטח הגינה על מנת לנצל את השטח מבחינה עיצובית ומרחבית באופן אופטימלי. כלומר, ניצול שטח מרבי של הגינה ללא פגיעה בדרכי הגישה והמעבר וללא מתן תחושת צפיפות ואי נוחות. כמו כן, חשוב יש לוודא כי גינת המרפסת יכולה לעמוד בעומס המשקל של הרהיטים והכלים אותם אנו מעוניינים להכניס לגינת המרפסת והגג. כמו כן, יש לוודא כי יש גגון למרפסת חזק ויציב המאפשר ישיבה בצל ושומר על הריהוט מפני נזקי מזג האוויר. אין ספק כי הנוף העירוני של בנייני דירות הולך וגדל, אך חשוב לדעת כי גם כאן, בדומה לגינות קרקע שבבתים פרטיים, ניתן להקים גינות יפות וססגוניות לא פחות, במגוון עיצובים. יתרה מזאת, מעבר להיבט העיצובי, הגינה היא ריאה ירוקה, היא מספקת חמצן ומעניקה לנו תחושות של שלווה ורוגע, מצרך בסיסי בעולם הלחוץ והמהיר בו אנו חיים במאה ה-21.
מערכת ישיבה למרפסת - בארי דו
פינת ישיבה בארי - ריהוט לגינה ולמרפסת

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים