מגזין שבירו

תכנון עיצוב חוץ של בתי יוקרה

תכנון עיצוב חוץ של בתי יוקרה
המעטפת של הבית זוכה בשנים האחרונות לפרשנות עיצובית מרעננת בדמות מרחבים ירוקים ופסטורליים המשתלבים גם בסביבות אורבניות. פיתוח הגינה, הוספת דק עץ, בריכות שחייה וג'קוזי ספא, פתרונות הצללה דקורטיביים ורהיטי גן אקסקלוסיביים. תכנון אדריכלי לוקח היום בחשבון את החיבורים בין חוץ לפנים בין אם פינות הנוי נשקפות מהסלון או שהגינה חובקת את הפאטיו, אלמנטים של מים מכל עבר, קו סגנוני מוביל ותיאום בבחירת החומרים המשובחים.

עיצוב שיוצר אווירה

גינה היא מקום של שקט ושלווה המעניק אלטרנטיבה שפויה לקצב החיים המסחרר ולהמולת הפנים של סביבת המגורים. חשבו איזו אווירה תרצו לרקוח בגינה – האם מזרקות של מים או בריכות דגים שמייצרות זרימה נעימה או שאולי תרצו להפוך את הגינה לאזור אירוח שוקק עם פינת אוכל רחבת ידיים ומטבח חוץ מאובזר בכל השכלולים האחרונים על מנת לקיים בה סעודות מענגות. בתים עם ילדים יעדיפו אולי לתחום אזור פנאי ייעודי עם משחקים מושקעים כמו בית עץ, מגלשות למיניהן וארגזי חול. הצטיידו בגופי תאורה מרשים לתאורה ממוקדת, ספוטים שמאירים את שביל הגישה ופסלים דקורטיביים שתורמים לאופי של הגינה – עתיקה וקלאסית או אורבנית עכשווית.

מהמודרניות לאירופה הקלאסית

בהקשר של בחירת הקונספט המבוקש לגינה, חשוב למצוא את השפה הוויזואלית המאחדת את פנים הבית עם הסביבה החיצונית לו. למשל, גינה לבית יוקרה בסגנון מודרני על טהרת פלטת הגוונים אפור – לבן – שחור תוך שימוש בקירות כוח מבטון או ריהוט מתכתי וריבוי של זכוכיות וקווים ישרים ונקיים ישתלב עם גינה המרוהטת בריהוט גן המשלים את הקו המודרני המוקפד. קונסטרוקציות אלומיניום, שמייצרות אווריריות גם בגינה וכן ריפוד בגוונים דומים המודגשים על הרקע של השיחים, העצים והפרחוניות הססגונית. בית כפרי יזכה לאלטרנטיבה של ריהוט גן ראטן או עץ טיק עם ריפוד עשיר וצבעוני, דפוסים חיים משגעים במבנה מאסיבי ודומיננטי יותר ששואב השראה מטוסקנה או פרובנס ומביא את אירופה הקלאסית והרומנטית ישירות לחצר. ניתן למצוא גם רהיטים הממזגים השפעות סקנדיביות וחיבורים אל יפן עם מרבצים נמוכים ופינות ישיבה הנושקות אל הקרקע בעיצוב מינימליסטי – כל תפאורה שתרצו בהישג יד.
בר טנריף - ריהוט למרספת

שמח תחת השמש

חשבו על הגינה כאל מקום בו אתם יוצאים לחופשה כל פעם מחדש עם בריכת שחייה או ג'קוזי ספא (יש היום במגוון גדלים ושלל אפשרויות לבריכות עילית ובריכות זרמים), מיטות שיזוף איכותיות ועצי פרי שמבשמים את השטח ומשרים רוגע. היום מקובל ליצור מתחמי פנאי בגינה עם ערסלים מפנקים, נדנדות מרווחות וכן למקם ברחבי הגינה פינות זולה ייחודיות עגולות או בדמות צדף בעיטורים של כריות נוי ססגוניות והכל בהתאמה אישית לפי המידות והסגנון המועדף. מערכות הישיבה בגינות פאר הן כיום מערכות סלוניות שמביאות את תחושת הסלון לגינה. מערכות פינתיות ארוכות או כאלה המחולקות לסטים של 3+2 לפי בחירה. בעיצובים מרהיבים תוך דגש על מגע נעים לישיבה ממושכת בגינה.

סוד החומר

לחומרים משובחים השפעה ארוכת טווח על מראה הרהיט והעמידות שלו – שמירה על מראה אלגנטי למשך שנים ארוכות. לשבירו היצע מסחרר של רהיטי גן העשויים מהחומרים הטובים ביותר, שמותאמים לאקלים הישראלי ומגיבים היטב לקרני UV, לחות וגם לגשם וקור. אלומיניום אל חלד בסטנדרט הגבוה ביותר, ראטן ועץ טיק והכל תוך שימת דגש על החיתוך הנכון, חוזק ופונקציונאליות כמו קלות התחזוקה מבדי ריפוד ששומרים על רכות מתמשכת ועד ריפודים רחיצים. העצים נשמרים היטב לאחר שעברו עיבוד ותהליכי איטום והאלומיניום המאופיין בחוסן רב גמיש לעיצוב ובעל יציבות יוצאת דופן וכך גם הראטן המשלב נוחות ואופנתיות. מגוון החומרים והדגמים משתלבים בחיבורים מעניינים בקולקציות הגן עם בדים תוצרת חוץ, שנבחרו בקפידה בשל התכונות המופלאות לשמירה על עמידות ומראה מפואר ויוקרתי.
היוקרה מתחילה בשבירו. עיצובי גן מפתיעים ומרגשים באיכות הגבוהה ביותר.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים