מגזין שבירו

ריהוט גן עץ vs אלומיניום

ריהוט גן עץ vs אלומיניום

ריהוט גן הוא אכן ריהוט מעט מורכב יותר מריהוט בית, עד כמה שיישמע מוזר, משום שיש לו קריטריונים נוספים וסביבתיים שהוא חייב להתחשב בהם. לפי זה, תחליטו מהם היתרונות והחסרונות של אלומיניום ועץ בריהוט הגן שאתם מתלבטים ביניהם.

יופיו המתוחכם של האלומיניום

אלומיניום הוא כמעט מתכת פלא. מתכת קלה שהיא עמידה מאוד ויציבה ולכן אפשר לעצב ממנה מגוון של רהיטים כמו פינות אוכל לגינה והוא יעמוד בתפקידו בכבוד.
קלות האלומיניום מתעתעת אבל היא עמידה מאוד ומבטיחה לכם שריהוט הגן שתקנו מחומר זה ישמש אתכם שנים רבות בנאמנות.
יתרון חשוב נוסף שלו הוא המראה שלו, שקורץ לכל מי שאוהב מראה מתוחכם ומודרני, אפילו מעט עתידני או הייטקי. אם תרצו לשדרג את המראה הכבד והקלאסי מדי של הריהוט שלכם בתוך הבית זה יכול לתת לכם ניגוד ואשליה מעניינים שמקפיצים את כל העיצוב שלכם למאה העשרים ומקלילים את כל הרושם הכללי והאווירה. כמו כן, למרות החומר המודרני הוא נפלא גם בצביעה למראה יותר מאופק ומעניין, כך שאפשר לוותר על הברק וליהנות מטיב החומר ומאיכותו.

תחזוקה נוחה מאוד לאלומיניום

אלומיניום מצטיין כחומר לריהוט גן במיוחד לא רק בגלל החוזק שלו אלא בעיקר בגלל העובדה שהוא עומד בתנאי מזג אוויר קיצוניים, כמו שמש וגשם ולחות ויובש, הוא אינו מושפע מהם כלל ואינו מחליד, אינו זקוק לחומרי הגנה ותחזוקה שוטפת של שמנים וניקוי מיוחד אלא רק מטלית לחה שמנגבת ממנו אבק או כתמים. כמעט ריהוט "הנח ושכח". מצוין למי שאין לו זמן רב או חשק לדאוג לשימור התקופתי ורוצה ריהוט גן שנראה מצוין כל השנה לכל השנים.

ההידור והמכובדות של העץ

עץ הוא חומר מהודר גם כאשר בונים ממנו ריהוט קליל. זה המרקם שלו, זאת האיכות שלו, זה המראה שלו שמשרה תחושה של חום, יציבות וקרקוע. מעץ בונים במגוון סגנונות והוא גמיש יותר מבחינה עיצובים מאשר האלומיניום, שייראה תמיד קליל והייטקי גם כאשר צובעים אותו. מעץ אפשר לבנות רהיטים צעירים או קלאסיים, גם לגינה ולחצר ולכן מי שבוחר בו משלב אותו ואת היתרון הזה עם מה שיש לו בבית כהמשך עיצובי אחיד שמיישר קו. כאשר אתם בוחרים ריהוט גן מעץ אתם בדרך כלל גם מתייחסים לצבע הטבעי שלו עוד לפני האפשרות לצבוע אותו בצבע שאתם אוהבים, ולכן יש לו גיוון גדול יותר על פני האלומיניום בקשת האפשרויות שלפניכם.

שימור ותחזוקה

בחירה בעץ או אלומיניום צריכה לנבוע לא רק מהטעם האישי שלכם ומהעמידות של החומרים או המראה שמתקבל בגינה ובמרפסת שלכם בזכות הריהוט שתבחרו. אתם צריכים לקחת בחשבון גם את המיקום של הריהוט שלכם ולכן תדעו אם בנקודות מסוימות שחשופות יותר לשמש וללחות ולגשם, או אפילו לממטרות, אתם יכולים להרשות לעצמכם להציב ריהוט גן שדורש שמירה עליו ותחזוקה קבועה כדי שלא יאבד ממראהו הטבעי הנפלא. אם אתם לא מתחזקים בקביעות ריהוט עץ משום שזה לא משתלב באורח החיים שלכם, סביר להניח שתרצו ריהוט גן נוח יותר לתחזוקה וכזה שמתאים גם למידת החשיפה לשמש ולאיתני הטבע אצלכם בבית.
אז אחרי שעשינו לכם קצת סדר במושגים, בואו תקפצו לאחד מהסניפים שלנו להתרשם מהמגוון של הגדול של ריהוט גן.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים