מגזין שבירו

שילוב צבע בגינה - כל הדרכים הנכונות

שילוב צבע בגינה - כל הדרכים הנכונות
בעזרת צבעים ניתן ליצור דרמה ועניין בחלל הבית החיצוני. שימוש באותה פלטת צבעים בחלקי הגינה השונים יעזור ליצור תחושה מלוכדת והרמונית וימשוך את עיניהם ותשומת ליבם של העוברים והשבים.
צבע הוא אחד המשתנים אשר משפיעים במידה משמעותית על מראה הגינה ובכוחו להפוך אותה ליצירת אמנות ולגרום לה להיראות טוב יותר, גם עבור אנשים מחוצה לה. יותר מכך, הצבעים שנבחר לשלב בגינה יכולים להשפיע על מצב הרוח וההרגשה שלנו וכן ליצור את אותה האווירה שאנו מנסים להשיג.
אז בין אם ברצונכם ליצור מקדש זן רגוע ובין אם מקום אירוח דינמי ושוקק חיים, על ידי שימוש בצבעים ושילובם בדרכים שונות ומגוונות לעולם לא תוכלו לטעות.

המובן מאליו: שילוב פרחים

פרחים הם המרענן הרשמי של החלל החיצוני ולו רק בגלל שהם צבעוניים. באפשרותכם לשלב אינספור סוגים של פרחים בגוונים שונים וליצור אפקט מאוד מרשים. כאשר אתם מכניסים קצת צבע עם פרחים עומדות לרשותכם שתי אפשרויות עיקריות: האחת היא לבחור בפרחים בצבעוניות שונה והשנייה היא לבחור באותה פלטת צבעים. כמו כן קחו בחשבון שישנם גם צבעיים ניטרליים אותם תוכלו לשלב על מנת לגשר בין צבעים מנוגדים.

הצללות בצבעים

צבעוניות נוספת ניתן ליצור בעזרת מוצרי הצללה. רבות החצרות ובהן יש פרגולות בצבעים טבעיים של עץ, אולם אם ברצונכם להוסיף קצת חיים תוכלו לבחור בהצללות מסוגים שונים החל בשמשיות ועד סוככים. מוצרים אלו משלבים בעיצובם גם בדים עמידים בעיצובים ודגמים שונים כמו למשל פסים, פרחים, צורות גיאומטריות ועוד.

עציצים צבעוניים - תלויים ורגילים

פריט נוסף אשר יכול לשנות את החצר מן הקצה אל הקצה הוא עציצים. מלבד הפרחים או הצמחים אשר שותלים בתוכם גם העציצים עצמם יכולים להיות מאוד צבעוניים. בין אם אתם בוחרים בעציצי חרס ובין אם בכל חומר גלם אחר, בחרו צבעוניות אחידה אשר לא תתנגש ביתר האלמנטים בגינה. כמו כן הציבו את העציצים בחוכמה והקפידו גם על יצירת משחקי גובה מעניינים להעצמת האפקט הצבעוני.

תאורה

גם תאורה יכולה להוסיף חיות לגינה ולכן יש לשלב אותה בחוכמה. מלבד הוספת צבע ואור ברגעים חשוכים, התאורה גם יכולה להדגיש אזורים מיוחדים ולהפוך אותם ליותר מרשימים. בעוד במהלך היום השמש מחמיאה לצבעים השונים שתבחרו לשלב בגינה, בלילה החשוך כל ההשקעה שלכם לא תהיה גלויה. בעזרת התאורה הנכונה תוכלו לשים דגש עיצובי על אזורים שונים בגינה ובכך לתרום למראה הכללי שלה.

אקססוריז

ישנם פריטים שונים ומיוחדים אשר עמידים לתנאי חוץ וניתן לשלב אותם בעיצוב לרבות חלוקי נחל צבעוניים ואף מוצרי טקסטיל. למעשה מוצרי טקסטיל יכולים להוסיף טאץ' אישי ומיוחד לכל פינת ישיבה ברחבי הגינה ולתרום במידה משמעותית לסגנון העיצובי ששולט בחוץ. כאשר בוחרים מוצרי טקסטיל חשוב לוודא כי הם מיוצרים בטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום ועל כן עמידים בפני מים, לחות וקרינת UV. את הכריות ניתן לשלב עם פינת ישיבה ובריהוט הגן ומלבד להעצים את המראה לשפר גם את תחושת הנוחות בעת הישיבה.

ריהוט צבעוני

כשם שישנם ריפודים וכריות אשר מחיים את הרהיטים עצמם, כך גם ניתן למצוא רהיטים צבעוניים ומיוחדים ולשלב אותם בגינה. ריהוט צבעוני הוא הטרנד החדש וכיום ניתן למצוא אותו בגינות רבות. אחד הדגמים אשר יתאים לזו המטרה הוא דגם קאזה, מערכת ישיבה מקסימה המשלבת אלומיניום צבוע בגוונים של ירוק ועץ טיק בורמזי. כמו כן אפשר לשלב במערכות ישיבה בצבעים ניטרליים שולחן קפה בצבע שונה, או לבחור בריפוד צבעוני אשר יכול להשפיע על המראה של הריהוט שלכם וליצור את האפקט העיצובי הרצוי.
לסיכום, בעזרת נגיעות קטנות של צבע אפשר לעשות הבדל גדול, להשפיע על מראה החצר כמו גם על ההרגשה הכללית ולהפוך את החלל לכמה שיותר מעוצב וססגוני.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים