מגזין שבירו

עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ

עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
השילוב של ריהוט חוץ בפנים של הבית הוא טרנד עכשווי ויכול להוסיף אווירה נעימה ומרעננת לפנים של הבית. ברוב שעות היממה אנחנו נמצאים בחללים סגורים, לצד רהיטים כבדים ומכשירים אלקטרוניים. ריהוט חוץ מתאפיין דווקא באלמנטים מן הטבע, בגלל שבראש ובראשונה הוא מיועד להיות בגינה ובחצר. הכנסת הטבע והחוץ לתוך הבית היא מרעננת וגם יפה מאוד.
בין רהיטי החוץ בהם אנחנו יכולים להשתמש גם בתור ריהוט פנים ניתן למנות ערסלים, שולחנות צד וקפה, כיסאות, ריהוט מעץ ואפילו ספסלים.
לפניכם כמה טיפים לעיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ.
גיסט גן והדום

דרכים יצירתיות להשתמש בריהוט חוץ בתוך הבית

ניתן להשתמש בריהוט חוץ במגוון דרכים. לדוגמה, לשלב בסלון, לצד מערכת הישיבה הרגילה, רהיטים של פינת ישיבה לגינה, למשל כסא עשוי ראטן, שהינו כיסא איכותי ואופנתי מאוד. ערסלים ניתן לתלות בחדרי השינה ואפילו בסלון או למשל נדנדה בחדר הילדים. אם פינת האוכל שלכם היא בצורה של אי, ניתן לשלב כסאות בר עצויים עץ או קש. וכמובן, גם עבור הסלון אך לא רק, תוכלו ליצור פינה קטנה בה שותים קפה, קוראים עיתון או משוחחים בטלפון – כסאות נמוכים או אפילו פוף, לצד שולחן צד נמוך.

טיפים לשימוש ברהיטי חוץ בתוך הבית

עגלת תה
הנה כמה טיפים שיגרמו לריהוט החוץ לעבוד בצורה חלקה עם עיצוב הפנים של הבית:
  • רהיטי חוץ אמנם שמיועדים לחצרות מרפסות וגינות, אך גם הם נחלקים לסגנונות שונים - כדאי לחשוב מראש על הסגנון המועדף. כפרי/ מודרני/ פרובנס/בוהו שיק ובהתאם לבחור את החומר ממנו עשוי הריהוט עץ/ ראטן/ אלומיניום.
  • עיצוב הבית בצורה נכונה מצריך לשמור על פרופורציות – לבית קטן מומלץ לבחור ריהוט מנימליסטי קליל ואוורירי בגוונים בהירים. בנוסף, עומס של ריהוט יוצר לא רק צפיפות אלא גם עומס ויזואלי, שלא מתכתב עם הצורך שלנו להכניס פנימה את הטבע וליצור פינת מרגוע. נסו להשתמש בכיסאות גן ושולחנות קטנים כדי להוסיף ישיבה נוספת לפינות קטנות בבית.
  • בחרו ריהוט חוץ יציב - ריהוט חוץ לבפנים צריך להיות יציב ועמיד כמו ריהוט פנים רגיל. ודאו שהריהוט מעוצב עם חומרים איכותיים ועמידים בפני פגיעות ושחיקהכך שלצד היופי וההתאמה הריהוט גם נוח יעיל ופרקטי. בכל זאת, מדובר בבית שלנו.
  • בחרו סגנון מתאים - כשאתם בוחרים ריהוט חוץ לבפנים, חשוב לבחור סגנון המתאים לסגנון של הבית. נסו לשמור על אותו סגנון או צבעים דומים כדי ליצור תחושה של המשך והתאמה. אל תפחדו לשלב בין חומרים לדוגמא ריהוט גן מעץ בבית בסגנון מודרני יכניס חום וייתן הרגשה טובה בבית
תחזוקה וטיפול ברהיטי חוץ גם בשימוש בתוך הבית חשוב להגן על הריהוט מחום ולחות וגם ממזיקים שונים. לדוגמה, שימוש העץ בהתאם להוראות יישמור עליו לאורך זמן וייחדש את הגוון שלו.

אל תחששו לשלב סגנונות שונים!

צרפו את הטבע לתוך הבית - בחרו ריהוט גן המשלב אלמנטים טבעיים כמו עץ, אבן ובצבעים מרעננים ושמחים, שילוב ריהוט חוץ בפנים הבית מומלץ כדי לקבל רעננות בתוך מציאות בה אנחנו עטופים בארבע קירות. אל תחששו לשלב צבעים וסגנונות שונים, אך בכל זאת תוודאו שיש ביניהם התאמה והם מדברים אלה עם אלה כדי שתקבלו בית הרמוני, שכשנכנסים אליו – המחשבה וגם התחושה היא פשוטה: יפה פה. בנוסף, זכרו שמדובר בבית שלכם. בניגוד לגינה או למרפסת, בה אנחנו יושבים לרוב שעות ספורות בשבוע, בבית שלנו אנחנו יושבים בכל יום וגם מארחים, ולכן הריהוט צריך להיות פרקטי ונוח.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים