מגזין שבירו

רעיונות ריהוט למסיבות בחצר

רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
כל מסיבה בחצר, בין אם היא קלילה בין קבוצת חברים קטנה ובין אם זוהרת וגדולה, דורשת מאיתנו תכנון מקדים והכנות כדי שהאירוח יצא מוצלח. את מי מזמינים ומה אוכלים? איזו מוזיקה נשמיע מה יהיה הקונספט העיצובי ועוד.
מבין כל המטלות, התכנונים והארגונים לקראת אירוח מסיבה בגינה, התכנון החשוב ביותר הוא כיצד לעצב ולסדר את הריהוט בחצר, כדי שכולם יוכלו ליהנות ולחוות את האירוע על הצד הטוב ביותר.

אל תתביישו לשרטט על דף

הדבר הראשון שנצטרך לעשות הוא להתבונן על החצר ולהבין את מטרת האירוח וכמות האנשים, כך שנוכל לחשוב איפה אנחנו רוצים למקם כל רהיט ואביזר במסיבה, והכל כמובן כתלות באופי האירוע. ארוחת חג בקרב המשפחה המורחבת תהיה שונה מעל-האש עם החברים, ואירוע יום הולדת לסבתא הוא שונה מאירוע יום-הולדת לנערה המתבגרת. במילים אחרות – קהל היעד שיגיע למסיבה בחצר שלכם ישפיע מאוד על עיצוב. מן הסתם, ככל שהגינה גדולה יותר כך יש מקום להתפרע עם החשקים. אז לפני ששבוחרים ריהוט גן מתאים, כדאי למדוד את גודל הגינה ולשרטט בעצמכם את החלוקה לאזורים. עמדת אוכל, עמדת שתייה, פינות ישיבה, שולחנות אוכל, אזור ריקודים, נקודות ישיבה מבודדות מפוזרות בחצר ועוד.

בחירת הריהוט למסיבה

הריהוט למסיבה הוא ככל הנראה הארגון החשוב ביותר. תאמינו או לא – הוא חשוב לא פחות מהאוכל.הרי לא תרצו לראות את האורחים שלכם עומדים באי נוחות, כי פשוט אין להם איפה לשבת בנחת עם כוסית השתייה שלהם, או לחלופין לראות אנשים אוכלים בעמידה, או אוכלים בישיבה על הרצפה. לכן, לפני הכל, חשוב לנו לדאוג עבורם לפינות ישיבה מסוגים שונים, המתאימות לאופי המסיבה וסוג האירוח. ניתן לבחור פינות ישיבה רחבות ונמוכות מסוג מרבצי ישיבה, עם המלצה למרבץ סאנרייז, שמאפשרים לשבת סטלבט וממש להתפנק, אפילו עם כרבולית. במקביל למרבצי ישיבה, כדאי לדאוג גם לפינות ישיבה גבוהות, כדוגמת שולחנות וכסאות בר, שיאפשרו אכילה ונשנושים ושיחה בו זמנית, מומלץ לפזר שולחנות צד עליהם יוכלו האורחים להניח את המשקאות שלהם ואם אתם ממש רוצים לפנק את האורחים שלכם – תלו כמה ערסלים לגינה או נדנדות. אם האירוע מתקיים בשעות היום, מומלץ ליצור אזורים מוצלים באמצעות פזור של שמשיות או גזיבו כדוגמת לגזיבו פנמה, שגם מוסיף הרבה מאוד יופי.

תאורה שמוסיפה צבע

מומלץ לדאוג לתאורה מגוונת, שמעבר לפרודוקטיביות שלה ולאור שהיא מוסיפה, היא תורמת לאווירה הכללית ויוצרת תחושה אינטימית ונעמה. כמובן שלתאורה יש חשיבות רק אם המסיבה נערכת בשעות אחר הצהריים והערב. במקרה כזה, אין צורך להתקין גופי תאורה במיוחד עבור המסיבה, אלא לרכוש או להשכיר גופי תאורה שניתן להציב במקומות שונים בגינה. לדוגמה, אם החלטתם להציב פינות ישיבה בצורה מפוזרת בחצר, ניתן בסמוך לכל פינת ישיבה להציב מנורה מיוחדת. מעבר לזה, אם יש בגינה שלכם שבילי הליכה, מומלץ להאיר אותם בדרך מעניינת. לדוגמה, שרשרת נורות שתוחמת את שבילי ההליכה. יותר מאשר שגופי התאורה מוסיפים עניין, למשחקי הצבע של האור יש השפעה ולכן ניתן לכנות זאת תאורת אווירה. כמובן שניתן לצאת מחוץ לקונבנציונליות ולהביא תאורה שהיא איננה בצבעים הרגילים אלא בצבעים מיוחדים – אדום, ירוק, כחול וכדומה.

אילו עוד דברים חשוב לקחת בחשבון?

כשמארחים מסיבה אצלכם בחצר, בין אם ארוחת חג גדולה או חגיגת יום הולדת, כדאי להשתמש בתכשירים נגד יתושים כמו לפידים ונרות מיוחדים, לוודא כי אין מים עומדים בחצר שמושכים אליהם יתושים. מלבד זאת, אנחנו נמצאים בעידן שבו אנשים זקוקים לטלפון כמו אוויר לנשימה, ואם אתם לא רוצים טיילת של אנשים שמחפשים שקעי חשמל פנויים בתוך הבית וחדרי השינה שלכם, מומלץ לדאוג לכבל מאריך עם מספר שקעי חשמל לרווחתם של האורחים שלכם, וגם לצרכים השונים של ארגון המסיבה, מתאורה ועד מוזיקה.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים