מגזין שבירו

ריהוט לכל עונה

ריהוט לכל עונה
לא נפתיע אתכם אם נספר לכם שבישראל אנחנו מתמודדים עם מזג אוויר הפכפך וקיצוני שמתבטא בקיץ חם מאוד, ובחורף שלא פעם מתאפיין במערכות גשם ארוכות ובגלי קור שמזכירים את אירופה.
עם שינויי האקלים שהולכים ומתגברים, חשוב לרכוש ריהוט גן שמתאים לתנאי המזג אוויר השונים ויהיה עמיד לאורך כל ימות השנה, ויאפשר לכם ליהנות מהגינה שלכם בחורף, בקיץ, בבוקר ובערב.

ממה עשוי ריהוט גן לכל עונות השנה?

אם בעבר היה ייצור של ריהוט גן לקיץ בלבד או ריהוט גן לחורף בלבד, כיום יצרני הריהוט מתאימים את ריהוט הגן עד כמה שאפשר לכל עונות השנה, על ידי שילוב של חומרים שונים ושיטות ייצור ייחודיות השומרות על עמידות המוצר. יחד עם זאת, עלתה גם המודעות לכך ששמש חזקה וישירה עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לחלק מהרהיטים, ולכן לכל רהיט ישנן הוראות אחסון ותחזוקה שוטפת עליהן יש להקפיד על מנת שהריהוט יחזיק מעמד לאורך זמן. ישנם רהיטים עמידים שמצריכים טיפול בקיץ, וזה לא גורע מהאיכות שלהם, ולחלופין ריהוט לא איכותי אשר מתנפח ומחליד תחת חשיפה לגשם.

איזה חומרי גלם קיימים לרהיטי גן?

ראטן סינטטי – ראטן הוא סוג של עץ דקל, והקנים שלו משמשים בתעשיית הריהוט ובפרט ריהוט גן. בשל השימוש הנרחב בראטן ישנה סכנה להכחדה של סוג העץ ולכן עושים שימוש בראטן סינטטי במקום טבעי, שנהנה גם הוא מיופי רב וחוזק. ריהוט גן מראטן הוא ריהוט פופולרי מאוד בזכות העובדה שהוא משדר מראה טבעי שמשתלב בצורה הרמונית עם הגינה.
עץ – ריהוט עץ הוא ריהוט קלאסי לגינה, ומבין כל האפשרויות הוא משדר איכות, יציבות ואפילו יוקרה. ניתן לייצר מעץ ריהוט קליל, צעיר וקלאסי, ולחלופין ריהוט כבד ומרשים לאירוח ברמה גבוהה. לרוב ריהוט עץ יהיה מעץ טיק או אקסיה ולכן ריהוט יקר יותר, גם בגלל שהוא עשוי מחומר טבעי. כדאי לזכור כי העץ מצריך תחזוקה שוטפת כגון שימון
אלומיניום – אלומיניום זוהי מתכת קלה ועמידה מאוד, ומקובל לעצב ממנה רהיטים רבים כדוגמת פינות אוכל, פינות ישיבה, שולחנות קפה, כסאות ועוד. המראה העדיןוהקל של האלומיניום יוצר עבור הרבה אנשים ניגוד רצוי למראה הכבד והחם של הריהוט הביתי, ולכן מועדף כדי ליצור אווירה שונה, נינוחה וצעירה יותר. יש לציין שאלומיניום הוא חומר עמיד, ולרוב כל מה שתצטרכו זו מטלית לחה כדי לנקות אבק מפעם לפעם.

    איזה ריהוט עמיד יותר לשמש ולגשם?

    אלומיניום הוא ריהוט גן עמיד לגשם ושמש גם יחד, ובלבד שמדובר באלומיניום איכותי כזה הנצבע בשיטת צביעה ייחודית כמו צבע בתנור ולא בחומר דמוי אלומיניום שיחליד לאחר הגשם הראשון. גם הראטן עמיד בקור וגשם, אך עמיד פחות תחת שמש יוקדת. אם החלטתם להתחדש בריהוט ראטן, כדאי לדאוג שבימי הקיץ הריהוט נמצא תחת פרגולה או סככה, או לחלופין רכשתם עבורו כיסוי מיוחד. ריהוט עץ יכול להתמודד עם כמות מסוימת של גשם ושמש, אך מיותר לציין שכמות גשם מרובה ואינטנסיבית תגרום למים להיספג בעץ והעץ יאפיר, ואילו שמש יוקדת – תהרוס את העץ. הרגישות של העץ נובעת דווקא מכך שהוא טבעי ולא מהונדס. לכן, כדי ליהנות מעץ כדאי לרכוש סוג עץ עמיד, ולהשקיע בכיסוי איכותי, שימון בעת הצורך ולמקם את הריהוט מתחת לפרגולה או גזיבו לגינה .

    פתרונות הצללה אלגנטיים

    שמשיות צד וגזיבו מהווים פתרון הצללה אלגנטי, שתורם לעיצוב של הגינה מצד אחד ומעלה אותה כמה דרגות למעלה, ומן הצד השני מספק לכם את האפשרות לשבת במקום מוצל וליהנות מכוס שתייה מרעננת גם בקיץ מבלי לברוח למזגן. במקביל, שמשיות וגזיבו שומרות על הריהוט כדי שלא יהיה חשוף תחת כיפת השמיים, ולכן הן שימושיות ופונקציונליות אף יותר. כדאי לבחור בסוג הצללה, כזה שמצל בקיץ, ואטום לחדירה של מים בחורף.

    אולי תאהבו גם

    לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
    עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
    רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
    רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
    לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
    סניפים