מגזין שבירו

רעיונות לעיצוב גינה שמתאימה לילדים

רעיונות לעיצוב גינה שמתאימה לילדים
החלום האידיאלי של מרבית האנשים הוא בית עם גינה, גם כדי שיהווה מקום שנעים לשתות בו את הקפה של הבוקר אך לא פחות חשוב מזה – כדי שלילדים יהיה מרחב ומקום לשחק ולהשתולל בו, במקום להיות מול המסכים.
אם התמזל מזלכם ואתם גרים בבית עם חצר, אתם יכולים להתאים אותה לילדים ועדיין לשמור על מראה אלגנטי ונעים גם עבורכם, המבוגרים.
המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם!

הצד שלו, הצד שלה

מצד אחד, כמבוגרים אנחנו רוצים ליהנות מהגינה שלנו ומהאווירה הנעימה – עם כוס יין או קפה ואירוח חברים. זה לא סותר את הצורך של הילדים ליהנות גם הם מהגינה, בפרט אם היא רחבה ומאפשרת להם לפרוק אנרגיות. הדרך הטובה ביותר ליהנות יחד מהגינה, ילדים ומבוגרים, היא להגדיר אזורים – אזור משחקים לילדים, הכולל מתקני חצר לילדים והצללה בעונת הקיץ, ואזור למבוגרים שכולל פינת ישיבה מעוצבת ומפנקת ובה גם פריטים דקורטיביים המשרים אווירה נעימה.

משחקים לילדים

אם חשבתם לעצמכם שילדים יכולים לרוץ ללא הפסקה בדשא – טעיתם. לאחר מספר דקות של ריצה והשתוללות, הם יחזרו אל הברכיים שלכם ויפצירו בכם שמשעמם להם. כדי לאפשר להם ליהנות באמת מהגינה, ולכם – את זמן האיכות שאתם זקוקים לו – כדאי להשקיע במשחקים ואביזרים שמעבירים את הזמן בכיף: טרמפולינה, בית עץ, פינת משחקי גינה לילדים, נדנדת גינה לילדים ואפילו בריכה קטנה. ככל שמתאפשר לכם והילדים בגיל המתאים, ניתן להתייעץ איתם ולשמוע מה הם מעדיפים.

הצללה של הגינה

הקיץ הישראלי הוא קיץ לוהט, ואחוזי הלחות הגבוהים מוסיפים גם הם למועקה. בחופשות, חגים וסופי שבוע הילדים רצים לגינה, וגם אתם קרוב לוודאי נהנים ממנה. הצללה של חלקים מסוימים בגינה, בפרט של פינת הישיבה ופינת המשחקים של הילדים היא חיונית כדי שתוכלו ליהנות ממנה כמו שצריך. אחרת, זה יהיה ממש בלתי נסבל, ודווקא בימי החופש הארוך הילדים לא יוכלו לבלות יותר מדקות ספורות בחוץ. ישנן פתרונות שונים להצללה, החל מהקמה של פרגולה ודרך הצבה של שמשיה או גזיבו – הכל תלוי במבנה הגינה, בתקציב ובסגנון הרצוי לכם.

ריהוט שילדים אוהבים

עיצוב גינה פרטית הוא ללא ספק כיפי, כיוון שהגינה כל כולה נועדה לשרת את זמן האיכות והבטלה שלנו – ערסלים, מרבצים, ספות רכות והדום להניח עליו את הרגליים. אלא שגם ילדים זקוקים לריהוט משלהם בין שפע הריהוט של המבוגרים ערסל נדנדה התואם לילדים, כיסאות קטנים ושולחן אוכל לילדים. הדבר חשוב אף יותר אם הילדים שלכם אוהבים לארח חברים מהגן או בית הספר, או אם במשפחה המורחבת יש ילדים קטנים שמבקרים לעיתים קרובות. כדי לבחור את הריהוט לחצר כדאי לשתף הילדים ולאפשר להם לבחור, כמובן תוך כדי שאתם שולטים בתהליך. מומלץ לתת דגש מיוחד לנושא הבטיחות של הריהוט. במידה ואתם מעוניינים לעצב את המרפסת, כדאי לדעת שישנו ריהוט למרפסת המתאים לילדים.

בטיחות בראש ובראשונה

חצר בבית עם ילדים חייבת להיות בטיחותית. המשמעות היא שאם יש לכם בריכה בגינה, בין אם בריכת שחייה ובין אם בריכת נוי, היא צריכה להיות מגודרת. כמו כן, אם ישנם מפגעים או עצמים שעלולים להוות מפגע בטיחותי – כדאי לכסות או לסמן אותם, ולתת את הדעת גם בכל הקשור לשקעי וכבלי חשמל.

ערכו לילדים סיור בגינה

לאחר עיצוב הגינה, ערכו לילדים סיור והציגו להם את גבולות הגזרה, מה מותר ומה אסור ובאיזה חלק של הגינה מותר להם להשתולל ולרוץ. כך הם יוכלו לכבד את המתחם זה של זה וליהנות מהשהייה בגינה. אם הם גדולים מספיק כדי להבין ולא לעשות "דווקא" עברו איתם על ענייני הבטיחות בגינה וציינו בפניהם מה מסוכן. כאמור, ככל שתערבו אותם בתהליך, כך יגדלו הסיכויים שהם יהיו שבעי רצון מהתוצאה.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים