מגזין שבירו

המדריך המלא לאירוח בחג

המדריך המלא לאירוח בחג
לא משנה כמה פעמים בשנה עולה הנושא של אירוח בארוחת חג, אף פעם לא באמת נרגיש מוכנים למשימה: הצורך לצחצח את הבית, לערוך קניות גדולות, לבשל ממיטב המטעמים, לסדר ולערוך את השולחן וגם לדאוג לתעסוקה לקטנים – כל אלה ועוד, הם מנת חלקם של המארחים בחגים. הקושי שבלארח 20-30 איש הוא ברור, והוא משמעותי אפילו יותר עבור מי שלא עושה זאת כדרך קבע ומרגיש שלא יודע מהיכן להתחיל.
אז איך מארחים בחג ונשארים בחיים, ואפילו נהנים? לפניכם המדריך המלא לאירוח בחג – החל מבחירת התפריט ועד לעריכת השולחן בחצר בקונספט מעניין.
ארוחת חג בגינה
שולחן ארוחת חג עם פינת ישיבה

האוכל הוא לב העניין. כיצד נבחר מה להכין?

אם נודה באמת, לא משנה איזה חג נחגוג – האוכל תמיד יהיה לב העניין. אלא שבכל משפחה טיפוסית יש את יוצאי הדופן: אלה שלא אוהבים כוסברה ואלה שלא ממש מתים על דגים; מי ששומרים על תזונה קפדנית וגם צמחונים או טבעונים. כדי לענות על הצרכים של כולם ולוודא שאף אחד לא מרגיש בחוסר, מומלץ לדאוג לתפריט מגוון שיאפשר לכולם לאכול וליהנות, ולא פחות מזה – בשביל תחושת השפע שאנחנו כל-כך אוהבים בחגים, שמאפשרת לנו לטעום מכל העולמות. בחרו לעצמכם מנות עשירות אך קלות להכנה, וכדי להפחית מהעומס בערב החג - מומלץ להכין את מה שניתן מבעוד מועד. הרי ידוע שיש מזונות שטעימים אפילו יותר ביום שאחרי, כמו תבשילי בשר למיניהם.
פינת ישיבה לגינה | שבירו ריהוט גן

טיפים מנצחים לסידור שולחן שעושה חשק

כדי ליצור שולחן חג מושלם, כזה שגורם לאורחים שלכם לעמוד בפתח הדלת ולומר "וואו" – צריך לחשוב מחוץ לקופסה. הצבעים איתם בוחרים לקשט את השולחן בעלי השפעה רבה על האווירה והחוויה. הצבע הלבן, שנחשב לפופולרי בכל ארוחת חג - כבר מזמן עבר מן העולם וניתן לשמור אותו לחג השבועות, אז הוא נחשב לשולט. כיום, ניתן לראות שולחנות חג צבעוניים ושמחים יותר. מומלץ לבחור ב-2-3 צבעים הרמוניים המשתלבים זה עם זה ולקשט באמצעותם את השולחן. למשל: מפה לבנה, צלחות בצבע בז', סכום זהוב וכוסות בצבע ירוק. כדי להפתיע את האורחים שלכם, תוכלו לשתול הפתעות קטנות מתחת למפית או בכל מקום אחר שנראה לכם מתאים: ברכה לחג, שי צנוע או משהו קטן ומתוק רגע לפני הארוחה. לקישוט השולחן, מומלץ להשתמש בפרודוקטים שונים, החל מנרות ופמוטים ועד לפרחים. ככל שהמרחב מאפשר לכם, כדאי להעדיף לערוך שולחן לגינה אחד ארוך שיעניק לכם את תחושת הביחד המשפחתית, אך גם מספר שולחנות קטנים יעשו את העבודה.
שולחן חג - שילוב של צבעים
שולחן חג - שילוב של צבעים

מארחים בגינה? זה אפילו טוב עוד יותר

אם אירוח בגינה היה מאז ומתמיד דבר פופולרי ואהוב, הרי שהיום – בימי הקורונה – לארח בגינה זה כמעט ברור מאליו; ואם נגיד את האמת, זוהי עוד הזדמנות לצאת החוצה מבין ארבעת הקירות המקיפים אותנו ולנשום אוויר. המרחב לילדים, מזג-האוויר האביבי שעתיד להגיע לפתחנו בקרוב הפסטורליות של הגינה – הם שיכולים לעשות את ההבדל שבין ארוחת חג חווייתית לעוד ארוחת חג שלעיתים מרגישה כמו ארוחת ערב שישי. מתכננים לארח בגינה? היכנסו לעמוד ריהוט לגינה במבצע למגוון פינות אוכל, פינות ישיבה ושולחנות לגינה במחירי מבצע בשבירו, כדי שאת החג הקרוב, בתקווה, תוכלו לעשות עם המשפחה שלכם באוויר הפתוח.
שולחן אירוח לגינה
שולחן אירוח לגינה
פינת אוכל קלאב

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים