מגזין שבירו

לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה

לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
חג הסוכות הוא אחד החגים המלאים ביותר במנהגים ובמצוות – ארבעת המינים, סוכה, ארוחות חג משפחתיות, שמחת תורה, הנחת הסכך, קישוט הסוכה, מסיבת בית השואבה, ועוד מנהגים רבים ומגוונים. הפרטים הרבים עשויים ליצור מעט אי סדר ובלבול בערב חג הסוכות, ועל כן ריכזנו עבורכם במאמר אחד כל מה שצריך לדעת על חג הסוכות – חג האסיף.

בחירת מיקום הסוכה

הדבר הראשון שיש לעשות כבר לפני ערב חג סוכות, הוא לבנות סוכה. על מנת לעשות זאת ראשית יש למצוא את המקום המתאים ביותר לבניית הסוכה. במידה ומדובר בסוכה בגינה יש לנכש את האזור המיועד, ולוודא שהוא אינו תחת עץ שכן סוכה תחת אילן אינה כשרה ולא ניתן לצאת בה ידי חובה. בנוסף, יש לוודא שהמקום המיועד לסוכה מאפשר הנחת שולחן אוכל רחב המכיל את מספר האורחים והאושפיזין העתידים להגיע.

קישוטים לסוכה

לאחר בניית הסוכה מגיע השלב האהוב על ילדי ישראל - שלב קישוט הסוכה. קישוט הסוכה נועד להביע את חיבוב המצווה בעינינו, והוא בעל ערך משמעותי מאד ביצירת חוויית הסוכה המשפחתית והמיוחדת. את הקישוטים ניתן לרכוש בחנויות היצירה או המשחקים השונות, או להכין אותם באופן עצמאי בבית. מומלץ לפזר קישוטים רבים ומגוונים, העשויים ממגוון צבעים המשמחים את היושבים בסוכה ומקיימים את מצוות החג בהידור. המנהג הנפוץ הוא להכין שרשראות מסרטי נייר צבעוניים ולהוסיף ציפורים העשויות מביצים מרוקנות או כדורי קלקר. כמובן שכיוונים אלה אינם חובה וכל אחד יכול להוסיף כהנה וכהנה על פי כשרונו ועל פי הטעם האישי שלו.

אכילה בסוכה

המצווה המרכזית הנוגעת לסוכה היא מצוות אכילה בסוכה. מצווה זו מתקיימת בהידור בחג הראשון, כאשר כל המשפחה נאספת לארוחת ערב חג סוכות משותפת. מכיוון שהסוכה אינה נמצאת בתוך הבית לעיתים קרובות נשכחות מנות או שהן מוגשות בבלבול ובערבוביה. על מנת להימנע מבלאגן בארוחה זו, ובארוחות הבאות, כדאי לבנות תפריט מראש ולעבוד על פיו. בדרך זו תוכלו לדעת בבירור מתי כל מנה מוגשת ושום מנה לא תישכח במקרר.

שינה בסוכה

המצווה השנייה הנוגעת לסוכה היא המצווה לישון בסוכה. מצווה זו אינה חובה גמורה שהרי המצטער פטור מן הסוכה. עם זאת, אנשים רבים נוהגים לישון בסוכה, בוודאי כשמדובר במנוחה קצרה של צהריים.

מסיבה זו, חשוב ליצור פינת מנוחה בסוכה אשר מאפשרת לכל מי שמעוניין לישון ולנוח בסוכה. כדאי להשתדל שפינה זו תהיה נוחה ומוצלת עד כמה שאפשר, ולהניח שם ריהוט מכובד כמו למשל מרבץ סאנרייז מעץ טיק.

מרבץ זה מאפשר מנוחה נוחה תוך שמירה על אסתטיקה ונוי הסוכה.

ערב חג סוכות הגיע ואין סוכה? יש פתרון!

לא מעט ישראלים מחזיקים בגינה פרטית, אולם הם אינם מעוניינים בכל הכאב ראש הכרוך בבניית סוכה. אך אל דאגה – יש לנו את הפתרון המושלם! "גזיבו פנמה" הינו גזיבו חזק ועמיד בעל מראה מינימליסטי ונקי, אשר יעשה לכם את החג לפשוט יותר. פתרון זה מאפשר לכם להנות מסוכה בחג הסוכות, ומציליה אסתטית בשאר ימות השנה. הגזיבו מתאים במיוחד לאקלים הישראלי, כך שהוא עמיד מאד לשמש ולגשם ומחזיק שנים רבות.
גזיבו לגינה – פנמה
גזיבו לגינה – פנמה

רגע, איפה ישבו האורחים?

נושא מרכזי שעולה לא מעט בעת תכנון הסוכה הוא - היכן ישבו כל האנשים? במהלך הארוחה כמובן שכולם יושבים סביב השולחן, אולם הסוכה נועדה גם לשעות הפנאי והמנוחה, ופעמים רבות קשה להכניס ספות לסוכה עקב גודלן ומשקלן ונזקקים לריהוט גן מותאם. אחד הפתרונות המוצלחים ביותר לבעיה זו היא השימוש במערכות ישיבה מודולריות. פינות ישיבה אלה מאפשרות הרכבה במגוון צורות בהתאם לגודל הסוכה ולמספר מקומות הישיבה הרצוי, ולהלן נרחיב מעט אודות מערכת מעין זו.

מערכת ישיבה מישיגן

מערכת ישיבה מישיגן היא מערכת ישיבה מודולרית הניתנת לסידור בשלושה מערכים שונים – ניתן להפוך את מערכת הישיבה למרבץ זוגי נעים ומפנק, ניתן להניח אותה כאזור ישיבה פינתי וניתן לסדרה כך שנקבל שתי ספות דו מושביות. מערכת ישיבה זו מותאמת לגינה כך שהיא עמידה לגשם ולפגעי מזג האוויר, ומחזיקה שנים רבות, כך שתוכלו לשמור אותה גם לחגים הבאים.

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
ריהוט לכל עונה
סניפים